مد و زیبایی

مدل لباس و سلامت

مد و زیبایی

مدل لباس و سلامت

آموزش طرز تهیه دلمه برگ مو خانگی با رب انار

ر ابتدا توجه کنید که همه موادی که برای درست کردن این غذا است را تهیه کنید تا هنگام پخت به مشکل نخورید.


دلمه برگ مو با گوشت,دلمه برگ مو با سویا,دلمه برگ مو,طرز تهیه دلمه برگ مو,دلمه برگ مو با رب انار,دلمه برگ مو با سرکه شیره,دلمه برگ مو ترکی



   
مواد لازم برای دلمه برگ مو
برگ مو     50 عدد
گوشت چرخ کرده     300 گرم
برنج     نصف پیمانه
سبزی دلمه خرد شده     4 قاشق (جعفری، نعناع، ترخون و گشنیز) به دلخواه کمی پیازچه و تره
پیاز متوسط     2 عدد
لپه     1/3 پیمانه
نمک، فلفل و زردچوبه     به میزان دلخواه
کره     25 گرم
آبغوره یا سرکه     نصف پیمانه
استاک گوشت/عصاره گوشت     یک عدد

 

 

1) از قبل لپه و برنج رو بخیسانید. تا در حین کار معطل نشوید. سپس پیاز ها را به صورت نگینی خرد کنید. بعد از خرد کردن پیاز آن را در ماهیتانه ای به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت می دهیم.

 


2) اجازه دهید تا رنگش طلایی شود، بعد از آن گوشت را اضافه می کنیم و با شعله ملایم می گذاریم تا تفت بخورد. همزمان هم لپه و برنج را به صورت جداگانه می پزیم.

 

 

3) توصیه می کنیم که برنج را دون بردارید و البته اجازه هم ندهید تا لپه له شود. در این هنگام سبزی را که از قبل خرد کرده ایم را به گوشت که در حال تفت است اضافه می کنیم. کمی و هم فلفل و نمک اضافه می کنیم و سپس بهم میزنیم.

 

 

4) کف قابلمه ای که میخواهیم دلمه را در آن بپزیم هم چند عدد برگ مو بگذارید تا دلمه ها نسوزد و حرارت مستقیم به آن ها نرسد.

 



5) برای پیچیدن دلمه از دو روش رولی و بقچه ای می توان استفاده کرد که بنا بر سلیقه هر شخص انتخاب می شود. کافیست کمی از مواد دلمه را با قاشق در وسط برگ مو قرار دهید و با سلیقه خودتان آن را بپیچید و به سمت مخالف درون قابلمه قرار دهید. بهتر است که چیدن دلمه ها را از طرفین به مرکز قابلمه انجام دهید.

 
 

Source : دلمه برگ مو
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.